PHOTO-MATCH to nietypowa, wciąż udoskonalana formuła przeglądu portfolio opracowana przez Kolektyw Fotofestiwalu. Kładziemy w niej nacisk na networking w ramach całej grupy, publiczne wystąpienia oraz równą rolę kuratorów i artystów.
PHOTO-MATCH to dwudniowe spotkanie fotografów z recenzentami – kuratorami, edytorami, właścicielami galerii. Spotkania osobiste poprzedzone są jednak otwartym dla publiczności dniem prezentacji każdego z uczestników. Fotografowie mają możliwość przedstawić swoje projekty widzom, eksperci – opowiedzą o swojej pracy i organizowanych wydarzeniach oraz zainteresowaniach w obszarze fotografii. Na podstawie tych prezentacji recenzenci i artyści decydują, z kim chcą się spotkać następnego dnia, by porozmawiać o swojej pracy czy zapoznać z danym projektem (minimum trzy, maksimum sześć 25-minutowych spotkań). Udział w PHOTO-MATCH weźmie 24 zaproszonych recenzentów oraz 24 fotografów wybranych na podstawie nadesłanych zgłoszeń.
JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ PHOTO-MATCH?
DZIEŃ 1: PREZENTACJE i PHOTO-MATCHing (otwarte dla publiczności)
Dzień pierwszy to czas, aby lepiej się poznać. Podczas krótkich prezentacji recenzenci i fotografowie opowiedzą o swojej pracy i zaprezentują najciekawsze projekty, nad którymi pracują. W prezentacjach wezmą udział wszyscy recenzenci i wszyscy fotografowie. Będą one także otwarte dla publiczności.
Fotografowie będą mieli 4 minuty i 20 slajdów na swoją prezentację, recenzenci – 2 minuty i 10 slajdów. Wszystkie prezentacje będą musiały być przygotowane w języku angielskim.
Piątkowy dzień zakończy się mniej formalnym spotkaniem, podczas którego wszyscy uczestnicy będą mieli czas, aby się lepiej poznać, wymienić poglądy, przedyskutować prezentacje, a przede wszystkim zdecydować, z kim chcieliby się spotkać na dłuższą rozmowę kolejnego dnia. Właśnie wtedy fotografowie i recenzenci uzyskają dostęp do systemu rejestracji, dzięki któremu zarezerwują 3-6 indywidualnych spotkań na dzień następny.
DZIEŃ 2: SPOTKANIA INDYWIDUALNE I OTWARTA SESJA
Drugiego dnia będą miały miejsce spotkania indywidualne w ramach harmonogramu z systemu rezerwacji. Na zakończenie przeglądu odbędzie się także otwarta sesja, podczas której wszyscy recenzenci będą dostępni już poza formalną rejestracją. Będzie to szansa dla fotografów i recenzentów na rozmowę z osobą, która nie miała już wolnych terminów dostępnych w systemie. Każdy uczestnik będzie miał maksymalnie 3 indywidualne spotkania– 3 zarezerwowane przez siebie i te, które u niego zarezerwują recenzenci (maksymalnie 6 spotkań).
PODSTAWOWE INFORMACJE
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
Zgłoszenie składa się z:
– formularza wypełnionego online (link dostępny TUTAJ)
– 10-15 fotografii (w formacie JPG), spakowanych do jednego pliku o objętości max. 5 MB. Plik z fotografiami powinien być podpisany według wzoru: Imię Nazwisko, Tytuł projektu. Plik z fotografiami prosimy przesłać na adres mailowy portfolio@fotofestiwal.com do 17 maja 2019 r. W tytule wiadomości prosimy wpisać: „PHOTO-MATCH – zgłoszenie. Imię, nazwisko”
JAK TO BĘDZIE WYGLĄDAŁO?
Miejsce: Art_Inkubator – Centrum Festiwalowe, ul. Tymienieckiego 3, Łódź
Daty i godziny:
14.06.2019 (piątek):
12.00-16.00, budynek C, parter, sala teatralna – prezentacje (otwarte dla publiczności)
16.30-17.30, budynek C, parter, foyer teatralne – PHOTO-MATCHing (zamknięte dla publiczności)
15.06.2019 (sobota):
12.30-17.30, budynek C, parter, foyer teatralne – spotkania indywidualne i otwarta sesja
Opłata za uczestnictwo: 200 zł (w tej cenie możliwość zaprezentowania się wszystkim recenzentom i szerokiej publiczności, maksymalnie 3 spotkania indywidualne, możliwość porozmawiania z recenzentem w ramach otwartej sesji, lunch w oba dni wydarzenia)
Harmonogram uczestnika:
Do 17.05.2019 – zbieranie zgłoszeń w ramach otwartego naboru
Do 22.05.2019 – wstępna lista zakwalifikowanych uczestników
Do 29.05.2019 – termin opłat za uczestnictwo
Do 31.05.2019 – ostateczna lista uczestników
Do 31.05.2019 – termin nadsyłania prezentacji uczestników
Obecność w oba dni przeglądu będzie obowiązkowa zarówno dla fotografów, jak i recenzentów.
Każdy fotograf aplikujący na przegląd portfolio powinien zapoznać się z WARUNKAMI UCZESTNICTWA (załącznik dostępny na dole strony) i postępować zgodnie z zawartą tam instrukcją naboru zgłoszeń.
LISTA EKSPERTÓW:
- Julija Berkovica – dyrektorka ISSP [Łotwa]
- Emma Bowkett – dyrektorka działu fotografii Financial Times FT Weekend Magazine [Wielka Brytania]
- Gintaras Cesonis – kurator Kaunas Photography Gallery [Litwa]
- Irina Cios – kuratorka na wydziale Dynamic Image and Photography Uniwersytetu Artystycznego w Bukareszcie [Rumunia]
- Veronica Daltri – koordynatorka i kuratorka Futures Photography; redaktorka naczelna RVM Hub [Holandia]
- Virgilio Ferreira – dyrektor artystyczny Ci.CLO [Portugalia]
- Joanna Gorlach – kuratorka Miesiąca Fotografii w Krakowie [Polska]
- Evita Goze – ISSP Gallery, SELF PUBLISH RIGA [Łotwa]
- Nina Kassianou – dyrektorka artystyczna Galerii DL niezależna kuratorka [Grecja]
- Justyna Kociszewska – członkini Rady Programowej Fotofestiwal Łódź [Polska]
- Zuzanna Lapitkova – kuratorka OFF_festival Bratislava [Słowacja]
- Nikola Lautliev – kurator Plovdiv Photofestival [Bułgaria]
- Emma Lewis – kuratorka Tate Modern [Wielka Brytania]
- Jeanne Mercier – krytyczka, kuratorka, redaktorka Afrique in visu platform [Francja]
- Karolina Miszczak – dyrektorka Instytutu Fotografii Fort
- Pedro Leão Neto – redaktor Scopio Network [Portugalia]
- Jens Erdman Rassmussen – kurator Copenhagen Photo Festival; Peter Lav Gallery [Dania]
- Thereza Rudolf – kuratorka Fotograf Festival [Czechy]
- Katarzyna Sagatowska – kuratorka, fotografka, wykładowczyni; założycielka galerii JEDNOSTKA [Polska]
- Vilma Samulionyte – artystka, założycielka NoRoutine Books [Litwa]
- Amelie Schule – kuratorka i koordynatorka wystaw Unseen [Holandia]
- Nadine Weixler – kuratorka Fotohof Gallery [Austria]
Projekt organizowany w ramach Platformy Futures