Przyszłość wspomnień, wystawa zbiorowa

Fotografia stała się masowym zjawiskiem społecznym od radykalnej zmiany metod analogowych na cyfrowe. Z materiałów obiektowych, które nie tylko mają przypisaną pamięć obrazkową, ale utworzony obraz przesuwa się na ulotną stertę pikseli. W obecnej fotografii smartfona trwałość zdjęcia trwa zaledwie kilka minut.

Fotografia stała się masowym zjawiskiem społecznym od radykalnej zmiany metod analogowych na cyfrowe. Z materiałów obiektowych, które nie tylko mają przypisaną pamięć obrazkową, ale utworzony obraz przesuwa się na ulotną stertę pikseli. W obecnej fotografii smartfona trwałość zdjęcia trwa zaledwie kilka minut.

Wystawa Future of Memories zajmuje się fotografią w jej funkcji przechowywania pamięci kulturowych. W tytule pojawia się pytanie, w jaki sposób wspomnienia są widoczne i mogą w związku z tym stać się doświadczeniem dla widza (w przyszłości). Poszukując wartości informacyjnej obrazu, zostanie zbadany odbiór w magazynie i praktyka artystyczna we współczesnej fotografii.

Wzornictwo przypominające wzór Karolin Back dekonstruuje wartość elektronicznych plików graficznych, które zostały znalezione przez zespół pracujący w Central State Archives of Stuttgart na komputerach. Wejściowy „analogowy dysk twardy” zachęca do refleksji. W kolejnej serii obrazów wnika głębiej w ślady przeszłości zeskanowanych negatywów ze szklanych blach.

W swoich Poetyckich sekcjach Ulrich Bernhardt poświęca się poecie Friedrichowi Hölderlinowi (1770-1843). Bernhardt eksperymentuje z eksperymentalnymi wielokrotnymi ekspozycjami. Jego panoramy greckich pejzaży topią fragmentaryczne pismo Hölderlina w mistycznych nowych interpretacjach fotograficznych.

Rozległe instalacje prac Barbary Karsch-Chaïeb zajmują się materiałami archiwalnymi z różnych źródeł – publicznych i prywatnych. Tutaj historia Centralnego Archiwum Państwowego w Stuttgarcie wychodzi na jaw, podobnie jak biografia fotografa z Tyrolu, Dolores Wintersberger-Wyss (1946-2005).

Fotografka Marcella Müller wyrusza na poszukiwania utworów w dzielnicach Stuttgartu. Trzeźwy system numerowania zawiera wskazówki na temat ukrytej piktorialnej narracji, ponieważ podobno nieznane miejsca są enigmatyczne z minimalistycznym i spokojnym obrazem.

Volker Schrank uchwycił serię konfesjonałów jako meble wolnostojące. Sfotografowane z przodu mają monochromatyczne tło. Imponujące uchwycenie tych historycznych obiektów można odczytać, ale obrazy nie mogą ukryć faktu, że są symbolami spowiedzi jako represyjne autorefleksje.

Future of Memories łączy w sobie perspektywy pięciu współczesnych artystycznych fotografów z Stuttgartu w dziedzinie fotografii w odniesieniu do przestrzeni wystawienniczej w Centralnym Archiwum Państwowym w Stuttgarcie.

Bettina Michel



Otwarcie wystawy: 15.06., g. 17:00


Miejsce: Muzeum Miasta Łodzi, Sala lustrzana, Ogrodowa 15


Godziny otwarcia: 16.06-01.07., w godz.: pon: nieczynne, wt-czw: 10-16, pt-nd: 12-18; wstęp na wystawę płatny według cennika Muzeum


Newsletter

Zapisz się do newslettera Fotofestiwalu

Na Fotofestiwal zaprasza Miasto Łódź, Fundacja Edukacji Wizualnej i Łódzkie Centrum Wydarzeń

Organizator

Współorganizatorzy

Centra festiwalowe

Partner technologiczny

Główni partnerzy festiwalu

Oficjalny partner hotelowy

Fotofestiwal 2017 Fotofestiwal 2016 Fotofestiwal 2015