Lydia Dorner jest zastępcą kuratora w Musée de l’Elysée w Lozannie. W pierwszych latach pracy w muzeum pomagała zespołowi kuratorskiemu w najważniejszych wystawach, takich jak: Howard Greenberg, Collection (2013), Philippe Halsman, Astonish me! (2014) i Williamem Egglestonem, From Black and White to Color (2015). W 2015 roku koordynowała trzecie wydanie reGeneration, wystawy i projektu książkowego poświęconych wschodzącej scenie fotograficznej. Była również kuratorką wystaw Paolo Woods, State (2013) i Martin Kollar, Provisional Arrangement (2016). Obecnie pracuje nad wystawą i książką o historii książek fotograficznych dla dzieci. Lydia Dorner brała udział w kilku publikacjach poświęconych fotografii; jako autor tekstu w Słowniku fotografii (Thames i Hudson, 2015), reGeneration3: Which approaches for photography? (Skira Editore / Musée de l’Elysée, 2015), Philippe Halsman, Astonish me! (Editions Photosynthèses / Musée de l’Elysée, 2014 r.), „Des photos à laire et à compter” (Musée de l’Elysée, 2015). Lydia Dorner ukończyła historię sztuki oraz literaturę francuską. Jej obecne obszary badawcze obejmują związek między tekstem a wizerunkiem, fotografią rodzinną i ponowne przyporządkowanie ikon historii sztuki.