Futures Photography to międzynarodowa platforma fotograficzna zawiązana w 2018 roku przez dziesięć galerii, festiwali i mediów pracujących z fotografią na terenie całej Europy. Instytucje co roku zapraszają do współpracy artystów i artystki, by wraz z nimi pracować nad prezentacją i promocją ich prac: pokazy slajdów wybranych projektów są częścią programu Fotofestiwalu; na jesień pokrywamy koszty wyjazdu na targi Unseen w Amsterdamie, gdzie odbywają się 2-dniowe warsztaty edukacyjne i networkingowe z ekspertami.
W tym roku mamy przyjemność ogłosić rozpoczęcie wspólnych działań z:
• Agnieszką Sejud
• Brave Boy Studio (Jan Kazimierz Barnaś i Wojtek Kamerys)
• Elą Polkowską
• Martą Bogdańską
• Mashą Svyatogor
Poniżej znajdziecie informacje o artystach, a my niedługo ogłosimy, w jaki sposób twórcy zmienią program Fotofestiwalu na lepszy!
Fotografka i artystka wizualna, aktywistka, studentka fotografii w czeskiej Opawie, magistra prawa. Żyje i pracuje w Polsce. W swej praktyce używa głównie fotografii, kolażu i instalacji, często eksperymentując z medium. Zazwyczaj eksploruje zagadnienia tożsamości, osobistej wolności oraz ograniczającej ją opresji systemów. W życiu i w pracy kwestionuje przyjęte zasady i obowiązujące kanony. Inspiruje się codziennością, zwykłością, brzydotą, snami i wizjami.
BRAVE BOY STUDIO (WOJCIECH KAMERYS I JAN KAZIMIERZ BARNAŚ)
Wojciech Kamerys (ur. 1994 r,) – student specjalności Fotografia i Multimedia, Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Działania artystyczne oparte na fotografii, w połączeniu z innymi mediami. Uczestnik wielu wystaw w Łodzi, Gdyni i Bydgoszczy. Współpracuje z Akademią Muzyczną oraz Szkołą Filmową w Łodzi. Poruszają tematy relacji człowieka i architektury, funkcji światła i cienia w klasycznej fotografii srebrowej.
Jan Kazimierz Barnaś (ur. 1991 r. w Sandomierzu, teraz na stałe związany z Łodzią) – student Wydziału Sztuk Wizualnych ASP w Łodzi w specjalności Fotografia i Multimedia.
W swoich pracach bardzo często podejmuje temat destrukcji obrazu fotograficznego. Poza fotografią jego głównym zainteresowaniem jest film i sztuka video. Jako autor zdjęć filmowych na swoim koncie ma kilkanaście etiud, video-artów, animacji, teledysków, a także formy długometrażowe.
Fotografka mieszkająca w Warszawie. Dokumentuje sytuacje, miejsca i przedmioty odnalezione na marginesach codziennego życia. Interesują ją tematy wyparte ze społecznej pamięci lub ukryte w podświadomości.
Studiowała historię sztuki i filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W latach 2013-2014 uczestniczyła w programie mentorskim organizowanym przez Sputnik Photos. Ukończyła studia licencjackie w Instytucie Twórczej Fotografii na Uniwersytecie Śląskim w Opawie w Czechach. W 2018 r. wybrana do 2 edycji PARALLEL – European Photo based Platform. Jej najważniejsze cykle to „Drzazga”, historia ludzi żyjących w ciągłym nieuporządkowaniu, oraz „Kiedy figury zawsze są podobne”, w którym fotografka śledzi wizualne podobieństwa między zdjęciami. Obecnie pracuje nad projektem o burzeniu cerkwi we wschodniej Polsce w 1938 roku i powstałą w ramach platformy PARALLEL serią „Firmly Pinch The Skin Together”.
Polska fotografka, artystka wizualna, menedżerka kultury. Ukończyła Filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Jest też absolwentką Akademii Fotografii, Szkoły Patrzenia i Instytutu Otwartego w Warszawie. Marta przez 8 lat mieszkała i pracowała w Libanie, gdzie realizowała projekty artystyczne i kulturalne. Członkini APP (Archiwum Protestów Publicznych). W swojej pracy artystycznej Marta koncentruje się na zagadnieniach geopolitycznych i społecznych, plotkach i fikcji, a także osobistych doświadczeniach. Eksperymentuje z różnymi mediami, wykorzystując też format warsztatów i instalacje dźwiękowe.Prace Marty były prezentowane m.in. na Festiwalu Fotografii OBSCURA w Malezji, na Festiwalu TIFF we Wrocławiu, na ODESA PHOTO DAYS 2020, BLICA – First Biennale of Arts w Libanie. Fotoksiążka prezentująca projekt SHIFTERS znalazła się na szortliście konkursu Mack First Book Award 2020. Została zaproszona na rezydencje artystyczne: ostatnio Landskrona Foto Residency (2020), a także Nida Art Colony, Gasworks i Botkyrka Konsthal. Brała udział w projekcie “Re-Tooling Residencies” organizowanym przez Zamek Ujazdowski CSW Warszawa. Zrealizowała projekt “Fenix Cities: warsztaty i wystawy w Warszawie i Bejrucie”.
Jest białoruską artystką wizualną mieszkającą w Mińsku. Ukończyła studia filologiczne na Państwowym Uniwersytecie Białoruskim. W 2017 odbyła się jej pierwsza wystawa solowa “Kurasoushchyna, My Love” w przestrzeni artystycznej CECH w Mińsku. Jej prace zostały wystawione na wielu międzynarodowych festiwalach; Circulation(s) festival w Paryżu(2020); Konstepidemin Art Center w Göteborgu (2019); Miesiąc Fotografii w Mińsku (2019); Batumi Photodays w Gruzji (2019); Kolga Tbilisi Photo Festival (2019); Obscura Festival of Photography w Penang, Malezja (2018); Chongqing Art Museum w Chongqing, Chiny (2018); Fotopub festival w Novo Mesto, Słowenia (2017); Queering Yerevan festival w Armenii (2017); Warsaw Photo Days (2017) itd.
Jej prace ukazały się w takich magazynach jak GUP, Calvert Journal, i-D, Fisheye, Feature Shoot itd.
W 2018 została wyróżniona jako “Najlepszy Fotograf” przez festiwal Month of Photography Minsk.
Więcej o :