KINO FESTIWALOWE
W ramach Kina Festiwalowego zaprezentujemy filmy dokumentalne i fabularne, hiszpańskie i polskie.
Kino Charlie
Podczas trwania Fotofestiwalu osoby posiadające karnet na fotofestiwal będą mogły zakupić bilety do kina Charlie w cenie 10 zł.
Zapraszamy również na pokaz filmu "Arka"
Stworzony przez Grzegorza Jonkajtysa i Marcina Kobyleckiego krotki film animowany powstał przy użyciu rewolucyjnej techniki realizacji filmów animowanych. Wszystkie ujęcia scenografii wykonano aparatem Nikon D70s co zostało połączone z zaawansowaną postprodukcją, polegającą na całkowitej integracji sfotografowanego otoczenia, z komputerowym światem 3D.
Odpowiedzialny za stronę graficzną filmu Grzegorz Jonkajtys jest absolwentem Wydziału Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, którą ukończył z dziekańskim wyróżnieniem w 1997 roku. W 2000 roku samodzielnie stworzył krótkometrażowy film animowany "Mantis", który zdobył wiele nagród na festiwalach krajowych i zagranicznych. Od kilku lat pracuje w amerykańskiej firmie CafeFX (www.cafefx.com), specjalizującej się w realizacji efektów specjalnych na potrzeby dużych hollywoodzkich produkcji. Brał udział przy tworzeniu efektów specjalnych do takich filmów jak: „The League of Gentlemen”, „Gothika”, „Hellboy”, „Sin City”, czy „Pan's Labyrinth”. Obecnie Grzegorz Jonkajtys zakończył prace nad swoim drugim autorskim, animowanym obrazem pt. "Arka", który trafił do światowego obiegu festiwalowego.
Producentem oraz autorem makiet do filmu jest Marcin Kobylecki producent wykonawczy w firmie Platige Image (www.platige.com), największym w Polsce studiu animacji komputerowej i efektów specjalnych. Na swoim koncie ma m.in. prace jako producent wykonawczy przy takich krótkometrażowych obrazach studia jak: "Katedra" (nominacja do Oscara), "Sztuka spadania" (zdobywca BAFTY)
Zwiastun: www.thearkfilm.com
Film był robiony w dość nietypowy spoóśb łącząc fotografię z grafiką 3D. I o tym wlasnie chcielibysmy opowiedziec na spotkaniu.
Ul. Piotrkowska 203\205
Filmy w ramach Fotofestiwalu (wejście z karnetem bezpłatne)
19.05 „ARKA” POKAZ PRZEDPREMIEROWY ORAZ MAKING Podczas tego spotkania zostaną pokazane materiały z produkcji filmu. WSTĘP WOLNY
21.05. "CHWILA CUDZEGO ŻYCIA"(reż. José Luis López-Linares, 80') Madronita Andreu urodziła się w Barcelonie pod koniec wielku XIX w rodzinie dobrze prosperujących przemysłowców. Od dziecka fascynowały ją wynalazki i maszyny, a zwłaszcza fotografia i kino, które stały się jej wielką pasją. Całe swoje życie poświęciła filmowaniu swojej rodziny i otaczającego ją środowiska.
22.05. "POLÍGONO SUR" (reż. Dominique Abel, 105') Szukając korzeni tak zwanego "nowego flamenco", realizatorzy filmu docierają do trzech tysięcy chałup, najbardziej problematycznej dzielnicy Sevilli, w której dawni Cyganie mieszają się z nowymi pokoleniami muzyków, łączących najnowsze tendencje muzyczne z wpływami tradycyjnego flamenco. Podczas koncertu, będącego hołdem dla Pepe "El Quemao" w La Tres Mil Viviendas, przedstawiane są postacie o różnych stylach i wieku, które opowiadają o codziennych problemach dzielnicy, śpiewają, tańczą i ukazują swoje zwyczaje.
23.05. "CUDOWNE CANDEAL" (reż. Fernando Trueba, 133') Twórca m.in. doskonałego dokumentu o muzyce latynoskiej Ulica 54, wyrusza tym razem z kamerą w podróż do Bahíi w Brazylii, gdzie w najczystszej formie zachowały się muzyczne style i obrzędy rodem z Afryki. Towarzyszy mu Bebo Valdés, legendarny pianista kubański, ojciec Chucho Valdesa. Trafiają do niezwykłej dzielnicy - Candeal. Pomimo relatywnego ubóstwa nie ma w Candeal narkotyków ani przemocy. Jest to w dużym stopniu zasługa Carlinhosa Browna, którego dzięki filmowi mamy okazję poznać.
24.05. "NIEBO OBRACA SIĘ" (reż. Mercedes Alvarez, 115') Po ponad trzydziestu latach reżyserka, Mercedes Alvarez, powraca do swojej rodzinnej wioski La Aldea w północnej Hiszpanii. Była ostatnim dzieckiem urodzonym we wsi. Dziś żyje tu zaledwie 14 mieszkańców. Alvarez nie wraca jednak po własne wspomnienia (jej rodzina opuściła te strony, gdy miała 3 lata), próbuje raczej zachować pamięć tych, którzy spędzili tu całe swoje życie. Sama reżyserka wymazuje siebie z filmu - choć to jej głos prowadzi nas po wiosce, choć to jej słowa modelują nasz odbiór filmu.
Kino Charlie